måndag 4 augusti 2008

Varför blogg?

Min mamma frågade varför jag har en blogg. Ja-a, det kan man ju fråga sig. Jag vet inte vilka som läser det här och jag vet inte varför de läser.

Det är klart att det är kul om folk är intresserade av ens lilla liv. På nåt sätt. Men mest är det för att jag tycker det är skoj att skriva. 

Nej, man kan inte skriva om allt. Jag vill inte skriva om var jag arbetar och jag vill inte skriva ut namn på folk. Den som läser och som känner mig vet ju i alla fall.

Själv läser jag några andra bloggar - hellre dem jag känners än kändisars. Jag tycker det är roligt att ta del av andras vardag. Jag gillar att få en sida av folks liv på ett sätt man sällan får annars. Det är lite som att vara flugan på väggen. 

Någon sa att hon ALDRIG skulle läsa en blogg. Att hon var HELT ointresserad av andras vardag och att bloggar är meningslösa. Hon sa å andra sidan också att Facebook är farligt. Fast det tog lång tid att fatta att det var det hon sa. Det hade nåt att göra med surfande på arbetstid, tror jag. Google var inte heller bra. På det hela taget var I-N-T-E-R-N-E-T ganska kasst. Hon är av en annan sort, helt enkelt.

Hur som helst - den som är ointresserad kan göra som man gör när nåt är dåligt på TV eller när man börjar läsa en gräsligt dålig bok - ägna sig åt nåt annat. Det är bra!

Inga kommentarer: