måndag 25 augusti 2008

Många bollar

- I natt pratade jag via Skype på amerikasonen. Han har det bra! Fast han lät väldigt konstig via fiber och koppar (eller vad det är?) Pappan i familjen heter Larry. Frun heter Mary. Larry har en tvillingbror. Gissa vad han heter? Gary! HAHAHAHAHA! Det går 200 elever i skolan. Min son är en "senior". Det innebär bland annat att de yngre eleverna släpper honom före sig i matkön. Det är fördelar det! Det var så trevligt att prata med honom!

- Två av de övertaliga arbetskamraterna var på jobbet idag. Den ena var arg och bitter. Den andra hade på sig rödare/rosare/lilare/grönare kläder än nånsin - hennes sätt att hantera situationen, tror jag. 

- Yngste sonen sjuk. Hosta. P hemma idag. I morgon är jag hemma på förmiddagen, sen byter vi av varandra till lunch. På kvällen åker jag till Stuttgart. Via Zürich. På onsdag åker jag hem via Köpenhamn. Blä!

- P har kommit igång med klädkammaren. Den visar sig vara pytteliten utan saker i sig. Ett Elfasystem är på väg upp på väggarna. Nu har vi verkligen ALLA kläder utspridda i lägenheten. Fy satan som det ser ut. Jag orkar inte ens ställa in saker i diskmaskinen. Förfallet hägrar.

- Derby i kväll. aik-Bajen. TV-match. Felaktigt dömd straff till vår nackdel. Uppretade "supportrar" kastade in bomber mot deras lille målvakt. Big no-no. Undrar vad de skulle säga om bomber kastades in på deras arbetsplatser. De dumma jönsarna. Vad rör sig i deras huvuden? Ingenting kanske??? Matchen slutade 2-2. Det bästa var att lille sonen somnade i mitt knä. Han är så mjuk. Han ska INTE slåss på derbyn när han blir stor. Tycker hans mamma.

Inga kommentarer: