måndag 18 augusti 2008

Här!

Okej. New York.

Bra! Bra! BRA!

Fredag -
Ground Zero (men man ser inget av nåt)
Century 21 (shopping. Men inte för oss)
Ösregn
China Town
Little Italy
Dean and Deluca (nu har vi tryffelsalt!)
Middag på Balthazar
Ont i fötterna

Lördag -
Sol
Svenska kyrkan (där vi kollade om en kompis jobbade kvar. Det gjorde hon inte)
FN-huset
Tåg från Penn Station NY, till Penn Station NJ (20 min)
Blev upphämtade av före detta arbetskamraten och hennes nye pojkvän
Shoppingcentrum (kläder är 8% billigare i NJ)
Ett annat shoppingcentrum (då ringde amerikasonen och berättade att han skulle bo i Wayne)
Kollade kompisarnas hem. Drack vin
Middag på trevligt ställe
Tåg hem
Somnade nöjda efter mycket trevlig dag

Söndag -
Brunch i West Village
Greenwich Village-promenad
Flight 101
P's konferens började och jag gick till Macy's. Shopping grande.
P ledig 16.30. Vi satte oss i hotelloungen med utsikt över Broadway. (Där jag sitter nu också.)
Rockefeller Center. 69e våningen. Heja! (tittade även på den berömda skridskobanan)
Middag på Ruby Foo's.
Ont i fötterna.
Somnade 23. (Vaknade en timma senare av att amerikasonen ringde. Han meddelade nummer till familjen. Allt bra med honom!)

Måndag -
P's konferens börjar på riktigt.
Jag och datorn har det bra med utsikten över Broadway igen.
Ska nu till Disneybutiken
Kanske till MoMA
Definitivt till Reese's-butiken

I morgon ska jag träffa kompisen igen! Häpp!

Bäst jag går ut nu då! Klockan är ju 11. Fast 17 hemma.

'jö!

Inga kommentarer: