söndag 24 augusti 2008

När jag blir stor

Det blev en film i alla fall - "Ett bra år". En Ridley Scott-film med Russell Crowe i huvudrollen. Den var bra. Grinade lite. Som vanligt. (Är det därför jag hellre ser romantik än skräckisar och action? För att jag vill gråta litegrann?)

Filmen handlade om en man som ärver en vingård i Frankrike. Det skulle jag också vilja göra. Just vingård skulle passa finfint! Den kan vara belägen i Frankrike, Italien, USA eller Sydafrika.

Skulle jag våga lämna alltihop för att plocka druvor? Jag antar att det är så man ska börja. Från början, liksom. 

Det vore ju bra om man kunde lära av nån förstås. Så skulle det självklart vara bra om P och barnen ville följa med. Kanske kan odla i USA, amerikasonen är ju redan där. Fast jag tror inte att Nebraska har riktigt rätt förutsättningar för vinodlingar va?

Det här är min dröm.

Jag vill bo i ett stort stenhus med tillhörande vinodling tillsammans med mina kära. Det skulle vara underbart! P - vill du följa med?

Inga kommentarer: