måndag 4 augusti 2008

Lika barn ...

Det finns en krympande skara människor jag har koll på - vad de gör och hur de har det och så. Idag träffade jag en av dem. Det är så skönt att prata lite ibland. Om sånt som P är ointresserad av; analyser av människor och situationer. 

Hon har tre söner, precis som jag. Nu mer visar det sig att några av våra barn super ihop ibland. Kan inte säga så mycket om det, det var ju ungefär så hon och jag träffades i början också. Fast det var en hel del teater och killar involverade också. 

Nu skrattar vi mammor åt det faktum att sönerna känt varandra i hela sina liv och att de nu på nåt mystiskt sätt har skapat en egen (herregud - jag tänkte skriva "plattform". Va? Man kan inte vara så klyschig. Men vad heter det? Kanske ...) umgängesform. Man undrar hur det kommer utvecklas. För nu ska hennes son plugga i Helsingborg. Långt bort!

Inga kommentarer: