tisdag 19 augusti 2008

Rinklig

Jag hade en gång en arbetskamrat som kom från USA. Hon hade det svårt med skillnaden mellan skrynklig och rynkig. Hon hade många rynkiga kjolar. Och kvinnor i 43-årsåldern är skrynkliga. Till slut använde hon ordet "rinklig" som samlingsnamn.

Kom på det för jag insåg att jag glömde bort att använda dyra krämen i morse. Och i går kväll. Jag såg liksom inte rynkorna.

I morse åt jag förresten något färgglatt till frukost - blåbärsyoghurt utan vare sig fett eller socker med Fruit Loops. Tjenare, vad det smakade konstigt!

Teet igår kväll, högst upp i den snurrande baren på 49e (?) våningen, var däremot väldigt gott! Pojken som serverade sa att det heter Early Grey. Jag tror också att han räknar det som "grått te" eftersom han bara hade English Breakfast när jag frågade om vilka svarta teer som fanns. Men han var trevlig och utsikten amazing.

Inga kommentarer: