torsdag 14 augusti 2008

Tvätta, packa, resa. Önska.

Nu har jag bokat gratistaxi till Arlanda i morgon bitti. Hade en "biljett" som berättigade till en fri resa med Taxi020. Den utnyttjar vi nu. Har svårt att föreställa mig att vi ska åka taxi för mer på länge.

Tvätten är upptagen från tvättstugan. Men inte struken. Det gör väl maken medan jag lägger den lille gossen med konstigt utslag i ansiktet. (Tänk om alla barnvakter har såna utslag när vi kommer hem. Då skulle vi ... känna igen dem. Skoja ba')

Ägnade en stund idag åt att tänka på saker jag vill göra. Det blev en hel lista.
Jag skulle vilja ...
- besöka personalutrymmena för SL-personal på Gullmarsplan.
- veta vad kabinpersonalen fördriver tiden med när de inte vankar i gången. (Långflighter)
- plocka teblad.
- jobba med killen som har hand om blomsterarrangemangen på Slottet.
- PRAOa på Bookbinders Design.
- jobba på vingård.
- ha personalrabatt på IKEA.
- låna lokala silversmedens verktyg och lokal en helg.
- göra egen parfym.

Men jag börjar med att resa till New York med min man. P och jag!

Inga kommentarer: