söndag 31 augusti 2008

Konsekvens

Festen igår var trevlig. Roligt att träffa Ps släktingar med vänner. Musicerande personer allihop, kändes det som. Föräldrar med vuxna barn som sjunger i stämmor tillsammans är avundsvärt. Jag undrar om vår lilla familj nånsin kommer få till nåt sånt. Far och son som spelar ett födelsedagslåtsmedley på trumpet kommer nog aldrig äga rum i alla fall.

En av Sveriges pilsnerkungar var där. Han drack inte av champagnen, han höll sig till sin öl - Old Gold. Jag undrar om det är i rent marknadsföringssyfte eller om han faktiskt inte gillar skumpa.

Jag satt vid ett bord med folk som alla var goda vänner till den yngre jubilaren. Som tur var hade jag en man till bordet som var artig och försökte få in mig i samtalet hela tiden (hade nog klarat det ganska bra själv, men det är väldigt schysst när man känner att nån bryr sig om att se till att alla känner att de är välkomna). Maten var väldigt god också! Enda incidenten under kvällen var att jag fick en hostattack som inte ville sluta. Ja, efter 10 minuter på toaletten gick den över, men det var långa minuter.

Knöt lite bra kontakter också. Hoppas att vi kan åka till Loka Brunn och vila upp oss vid tillfälle. Man kan ta med barn dit - de har typ barnvaktning!

Att dansa till bra musik är också roligt! Typ 70-talshits. Perfekt. Till och med P dansade! det var bra! 

I morgon är dagis stängt. Hostar jag fortfarande är det inga problem, då är jag ju hemma i alla fall. I annat fall får väl barnet följa med till jobbet. Jag tror det ska funka.

Inga kommentarer: