torsdag 7 augusti 2008

Näste man till rakning

Igår ringde mellansonen och berättade att han hade fått ett samtal från utbytesstudentorganisationen - han reser på söndag. Till New York! Sen har han fått familj i Nebraska. Vi vet ännu inget om familjen ...

Nebraska? Vad är det? Läser på Wikipedia att det är platt och orkanigt. Att square dance är deras signifikativa dans och att European honey bee är en typisk insekt att finna på den Nebraskiska slätten. Mjölk är statens beverage. Tjo-hoooo!

Nebraska är grannstat till Colorado där äldste sonen var. Det ligger mitt i USA.

Sen blir jag ledsen. Nu åker han. Min lille, snälle, snälle pojk. Med mustasch och gängliga, håriga ben. Hur kom det här sig? 

...

Nu är det logistik -
Packa saker från pappans hem och vårt.
Handla grejer som schampoo och några fler ge-bort-saker (Ahlgrens bilar, bland annat)
Träffas innan han drar.
Äta middag tillsammans med pappans familj.

Han (vi) har tre dagar att få ihop allt på. Jag tror jag ska försöka sluta efter lunch i morgon.

Vi är i New York samtidigt. Det är skoj! Tänk om vi kan ses!


Inga kommentarer: