torsdag 21 augusti 2008

Fyra saker

1. Amerikasonen bor inte i Wayne, utan i Allen. I Nebraska. Allen är ... inte så stort. Ungefär 100 elever i skolan. Ojoj.

2. Den ena arbetskamraten ersattes av en annan i New York, kan man säga. Tjejen hade inte tid, men en annan arbetskamrat jag har att tacka för mycket, dök upp istället. Trevligt. P och jag var ute och åt med honom sen. 

3. Hemma igen. I morse hade jag behövt den där rynkkrämen. Men den är i sitt gamla bo på Saks. Jag lämnade tillbaka den. Så skönt! Resan hem gick finemang. Det är bara inte meningen att man ska sova på de där resorna. Trots att platsen bredvid min var ledig så bara kunde jag inte knyckla ihop mig på ett bekvämt sovsätt. När jag kom hem skuttade yngste sonen i pyjamas och jag fick en massa trevliga pussar och kramar. Äldste sonen, som var barnvakt, hasade omkring en stund innan de gick iväg mot dagiset. Sen kunde jag sova i några timmar innan jag skulle åka och jobba. Är lite mör nu.

4. Var tvungen att åka till jobbet idag eftersom vi skulle ha ett möte som kändes viktigt. Allt är dock relativt ... När det mötet var slut och jag kom till min plats så hade jag fått en möteskallelse. Alla i min närhet hade fått mailet och de hade redan gått iväg till mötet. När jag kom dit tog mötet slut. Alla såg molokna ut. "Vad händer?" Det visade sig att fyra personer hade blivit av med sina jobb eftersom de var övertaliga. Hur nu övertaligheten kunde sammanfalla så precis med att det just dem alla har ifrågasatt i sina roller. Omorganisation blir det också. 
Av de fyra som får gå arbetade tre i min grupp. Tre av åtta försvinner. Det är så jobbigt. Dubbelt på ett sätt. Jag är glad för omorganisationen, som jag tror är bra, men väldigt ledsen för arbetskamraternas skull. Trots att det var en gapig människa som försvinner och dessutom knäppa chefen. Men att få sparken? Hm.
Nu är det nya tag som gäller ...

Inga kommentarer: