onsdag 27 augusti 2008

Nyböjaje?

Att flyga. Hur svårt kan det vara? Inte så svårt. Men att gå igenom säkerhetskontrollen är vansinnigt komplicerat. Eller?

Zürich idag - ett sällskap ska gå igenom säkerhetskontrollen. De gör följande fel:
Vatten och andra drycker i handbagaget.
Nycklar och plånböcker i fickor.
Hattar som kan rymma hemliga attiraljer.
Konstiga varor i plastpåsar.

Vad händer? KÖ! Vad händer sen? Gör om, gör rätt. Många gånger.

Jag tänker på vilket tålamod min syster på Arlanda måste ha när hon står där i kontrollen. Själv skulle jag förmodligen kasta vattnet på dem. Ringla tandkräm på boardingpassen. Sticka de små nagelfilarna genom deras ouppackade datorer. Kasta bort nycklarna. Tugga konstiga frukter hela dagarna. (Hur uttrycker man sånt i en CV?) Jag glömde bort det viktigaste - självklart skulle jag konfiskera deras pengar! Och ta deras biljetter!!!

Ordnung, bitte.

/En surkärring

Inga kommentarer: