måndag 18 augusti 2008

Jag - en idiot

Har tillbringat större delen av dagen mellan 47e och Central Park. Vi pratar 5e. Gick in på Saks. Vad skulle jag där att göra? En flicka frågade om jag kände till hennes make up-märke SARS (nej, det heter inte det, det heter NARS). Jaja, det gjorde jag. Kanske skulle jag vara intresserad av att prova den nya foundationen (ja, eller underlagskrämen, som vi säger på svenska) de hade. Visst, visst, tyckte jag.

Jag blev sen itutad allt möjligt. Att deras kletiga krämer (tre stycken smetade hon på) är de bästa, att den nya foundationen är jättebra (ja, kanske. Bra färg alla fall.) och att jag har SÅ mycket rynkor.

Jävlar, vilket dåligt självförtroende man kan få snabbt. Så här sitter jag nu $84 fattigare men med en yttepytteburk med en kräm att fukta huden under ögonen med morgon och kväll. Det är nämligen där rynkorna kommer först.

Sen gjorde jag oss fattiga i Disneybutiken. Och en massa Reese's av olika slag är också införskaffat. Dock inget i Applebutiken. Där satt jag bara och vilade i den klädsamt avskalade miljön.

/en rynkig, lättlurad idiot

Inga kommentarer: