måndag 15 augusti 2011

Studiesyfte

Igår var jag på Diggiloo. Jag kan säga så här - det var evenemanget innan som lockade. Att bli bjuden på dryck (som visade sig vara champagne) och tilltugg (italienska delikatesser). Det var jag och några tanter på jobbet som mutades av ett hotell. Som gärna mutades av ett hotell.

Efter dryck och tilltugg åkte vi taxi till Ulriksdal där vi hade finfina platser ganska nära scenen. Ett antal artister - Lasse Holm (som nog hade sjungit väl mycket på senaste tiden, hans röst knastrade, liksom), Charlotte Perrelli (naturfärgat läppstift - varför?), Linda Bengtzing (no comments. Jag sitter som en fisk som kippar efter luft. Kommer inte på nåt vettigt att skriva om henne.), Jessica Andersson (= Agnetha Fältskog på nåt sätt), Thomas Di Leva (Ja. Nåt är det. Nåt fel.), Linda Pritchard (sjunger fantastiskt bra men jag har lite svårt för hennes enorma självförtroende. Så svensk är jag. Inte missunnsam!), Magnus Carlsson (den som kan sjunga Bögarnas fel på ett ironiskt sätt ...) och några andra. Magnus C sjunger väldigt bra - brett register! Jessica A sjunger klart som en porlande vårbäck. Charlotte Perrelli, Jessica A och Pritchard sjöng den här låten som jag tycker har en jättebra melodi:
Det var lite mysko. Men roligt. Innan den sjöng de "Åh-åh-åh tjejer". Det var också mysko ...

Ja. Jag var där i studiesyfte. Inte otacksamt. Mycket tacksamt! Det var roligt. Men jag skulle inte betala för det själv. Är dessutom väldigt glad för att det inte regnade mer än pytte, pyttelite på oss.

På onsdag ska jag på nästa liknande, fast väldigt olika, grej. Stefan Sundström på Södra Teatern. Jag betalar för biljetten själv :) Det ska bli skojigt och jag tänker att det är en heeelt annan sak än Diggiloo. Inte bättre eller sämre. Bara annorlunda.

I studiesyfte. Utan att snobbnäst ställa mig utanför.

Inga kommentarer: