fredag 5 augusti 2011

Home alone

Hemma själv! Blandade känslor. Kanske finns det ändå troll?

Hade en skön dag på jobbet. En jätteångestgrej med en eventuellt obetald faktura på ringa €40000 från 2008 som spökar lite, men annars var det en trevlig dag. Har för övrigt talat med ekonomichefen om den där faktura och han verkar så lugn så. Men det kanske är hans jobb?

Idag var vi sju pers som åkte till Ulriksdals trädgård där vi käkade veggolurre. Som var dyr men god. 145 spänn. Vi skrattade så vi kiknade och hade det bra! Sen gick jag senare än tänkt från jobbet och träffade mellansonen på Centralen. Vi gick sen vidare till Jensens Boooeeefhus (alltså böfhus på danska och biffhus på svenska) och åt tills vi storknade. Sen skulle han träffa sina kompisar på Prideområdet och jag fick följa med. Bjöd genast kompisarna på något att dricka och sen var de så snälla så ;) Trevliga typer!

Mellansonen är så bra! Han bjuder in och är riktigt trevlig!

Jag "hängde" med sonen och kompisarna en halvtimma sen drog jag mig hemåt. Gick till Konsum och köpte violläsk och sen till videobutiken där jag hyrde tre filmer - No Strings Attached (Natalie Portman/Ashton Kutcher), How Do You Know (Reese Witherspoon/Owen Wilson/Jack Nicholson) och Toast (Helena Bonham Carter/regissören till Billy Elliott). Så nu ska här ses på video. Måste bara ringa P och fråga hur man sätter på Playstationet och meckar ihop det med TVn och ... Har bett om en manual, men han har inte gjort nån. Jag är och förblir handikappad i det här sammanhanget.

Har bett sonen släcka i hallen när han kommer hem. Hoppas att han kommer hem innan jobbet börjar klockan 07.00 imorgon.

Hejåhå.

Inga kommentarer: