söndag 14 augusti 2011

Done and to do

I fredags var vi hemma hos yngste sonens klass- och fotbollslagskompis familj. Mycket trevligt. Roligast är att se hur bra barnen leker tillsammans! Det blev sent och i lördags morse var vi ganska trötta. Jag hade hämtat mig tills vi skulle iväg på nästa middag. Det hade inte P gjort, så han var lite i slöaste laget för att umgås med andra ...

Vi åkte mot Mälarhöjden, P, mellansonen, yngste sonen och jag. Där bjöds vi på middag av före detta maken med fru och dotter samt äldste sonen. Mycket trevligt. De två yngsta barnen leker jättebra ihop och de två äldre sönerna är så tighta att jag verkligen undrar varför de inte umgås mer och mycket oftare. Jaja. Trevligt var det! De har en enorm terrass med utsikt över ... allt. Och där kan man verkligen ha det bra! En enorm grill har de också. Hade jag kunnat lägga in foton så hade jag gjort det, men nåt är kajko med fotoprogrammet på datorn.

Idag ska jag på Diggiloo och jag ska i ärlighetens namn säga att det känns sådär. Eller, alltså - jag måste inte gå, men det ska bli trevligt att umgås med tanterna på jobbet. Charlotte Perelli och Lasse Holm och Pritchard och Di Leva kunde få stanna hemma, liksom. Medan jag är där så åker P och yngste sonen till Ps mamma där även de franska kusinerna håller hus.

I morgon börjar yngste sonen på lovets andra fotbollsläger (eftermiddagar i tre dagar. Jag ska vara ledig på tisdag), tillsammans med sin yngste franska kusin. Jag hoppas att det funkar. Kusinen är 10, har knappt spelat fotboll, talar inte svenska och har nån bokstavskombination som gör det svårt att koncentrera sig, så det kan bli en utmaning för honom. Eventuellt även för hans omgivning (vi vuxna som är där och "vaktar" och yngste sonen som kommer att få ta en del ansvar ...) Farmorn betalar lägret även för vår son och han tycker att det är roligt så för hans del är det bra!

Börjar bli förkylda lite till mans här hemma. Höstbacillerna är i omlopp ...


Inga kommentarer: