lördag 20 augusti 2011

Inte ropa hej?

Jaha - smolk i bägaren.

Ingen lägenhet för Uppsalasonen. Uthyrerskan drog sig ur. Ingen, mer än hon själv, vet varför.

Inget roligt inläsningsjobb igår. Förseningar i produktionen. Kan jag knappast påverka. Verkar som det blir uppskjutet. Kommer säkert bli inställt alltihop.

Jag som redan sett framför mig hur bra det skulle gå. Hur alla skulle ställa sig och applådera min instats och hur jag framöver skulle kunna livnära mig på att jobba typ sju timmar i veckan och sen jobba halvtid på nåt jättetrevligt ställe och helt enkelt göra sånt jag tycker är roligt. Bara roligt. Utan idioter i närheten som oavbrutet blåser upp till stormar genom sina korkade arbetsinsatser. Sin korkade arbetsinsats. Det handlar ju bara om en person som retar upp en massa andra.

Nej. Jag tror inte att folk kommer applådera. Men jag önskar så intensivt att saker ska lösa sig genom det att jag tog tag i saken och påminde om att jag finns och att det ledde till arbete. Trodde jag. Jag behöver puffar i rätt riktning för att våga ta nya steg.

Fortsättning följer.

Inga kommentarer: