onsdag 3 augusti 2011

Sol överallt

Sitter med en skål hallon med grädde framför mig. Det är jättegott! Ska jag vara ärlig så är skålen tom. Det var min middag. Förutom popcorn och cola på bion. Har sett Bridesmaids och den var verkligt skojig. Vid ett tillfälle så rolig att det slog över för mig. Jag började gråta. Tills jag började skratta igen. Ja - den ska man se! Jag kommer se om den. Kanske till och med på bio! (Nej. Inte på bio. Men jag skulle kunna göra det!)

Trevligt att se den med A och dotter P. Vi hann ju bara inte prata så mycket som hade kunnat. Men så är det ibland.

Lugna dagar på jobbet. Perfekt start på jobbperiod! Idag åt vi lunch på Pampas marina. Fem kvinnor som inte talade om arbetet under hela lunchen. Bra!

Har börjat komma in i vad jag ska göra och hur. Försöker vara pedagogisk med mig själv och gör snygga listor i ny skrivbok. Kommer så sakteliga framåt i arbetet. Hoppas att jag gör saker i rätt ordning och inte prioriterar fel. Kommer med uppskattade idéer och får bra återkoppling överhuvudtaget.

Jag är trött. Gick upp tidigt för att läsa in. Pratade om konst och sen om en svensexa som en av de andra varit på. Det där med brasiliansk vaxning "av rövven", som före detta kollegan sa, är inte så schysst. Att åka Segway verkar roligare. Själv vill jag gärna gå på sån där fotfiskgrej. Kanske ska göra det i helgen.

Kommer ju vara "ensam" hemma. Ingen man och inget litet barn. Skönt. Får se om jag åker till Uppsala med äldste sonen som ska kolla lägenhet, eller om jag skiter i det och tittar på Prideparad istället. Ska träffa tyska kompisen på lördag och gå på Fotografiska. Sån är planen. Jag sätter litet hopp också till umgänge med mellansonen. Bio, kanske. Han ligger utmattad och sover sen länge. Har ingen aning om hur hans kväll efter uppträdandet igår förlöpte. Måste kolla om han andas.

Han andas!

En kopp te. Sen lite TV. Sen sova.

Godnatt!

Inga kommentarer: