lördag 20 augusti 2011

Borta bra

Yngste sonen har varit hemma hos svärmorsorna med de franska kusinerna sen i torsdags morse. P jobbade sent i torsdags. Jag var på Mary Kay-kalas och tog med en kompis från längesen. Vi hade barn på samma dagis och drog småbrorsorna i vagn mellan nio och tre tillsammans flera dagar i veckan. Då sov hennes son hela tiden. Han spelar hockey nu. Min var alltid snorig "med elvan under näsan" som hon påminner om jämt (och jag blir lite störd på det. Tror inte att jag 1)inte torkade 2)att han alltid var sjuk.) Men han sov aldrig. Han är en klok ung man idag.

Igår bokade jag bord på Grill och P och jag möttes där och käkade gott kött. Sen promenerade vi hemåt i duggregnet. Kom hem och tittade på Clerks II. Rolig, rolig! Tror att Clerks I (fast den inte hette I då) var den första film P och jag såg tillsammans. Andra var med också, men ändå. Det visar sig att huvudpersonen har samma namn som vår son har. Märkligt.

Idag har vi lagt ut cykel, bilmatta, klossar och Duplo på Blocket. Nån kommer och hämtar cykeln om en kvart. Går snabbt ibland!

Så ska vi hämta sonen och sen ska vi till hembyn. I regnet. Ska dock bli trevligt! Mellansonen följer med också. Han är så rar. (Ja, sen ska han vidare. Men i alla fall).

Det rör på sig. Det är bra det!

Inga kommentarer: