söndag 28 augusti 2011

Dåligt väder?

Det dassiga morgonvädret till trots så lyckades vi picknicka i solsken! Bara fyra regndroppar som vi käckt ignorerade!

Många olika små sällskap kom till mötesplatsen och det blev jättetrevligt! En kusin och en arbetskamrat, min pappa med särbo, P och mina barn. Bokhandlerskan med familj där deras son lekte med vår (tänk vad fort det går ibland med barn. Först lite blyga, sen som om de aldrig gjort annat än lekt ihop). Kattfrökens familj där styvdöttrarna och yngste sonen går mycket bra ihop! Och Kattfrökens yngste son som är i samma ålder som mina äldre, hade också utbyta av varanadra! Kattfrökens söta föräldrar!!! Och en arbetskamrat till Kattfröken kom hela vägen från Uppsala - sånt uppskattas!

Att grilla på engångsgrill var lyckat! Synd bara att jag glömde lökpajen hemma. Den satans lökpajen. Men den var god hemma senare ...

Är alldeles trött. Får skylla mig själv eftersom jag 1) inte hade stängt dörren till sovrummet så yngste sonens förehavanden (TV-spel) dundrade in till oss i samma veva som åskan bröt lös. 2) stängt fönster hade varit bra så hade vi sluppit höra regnet smattra. 3) Ett tidigt sms väckte mig definitivt och då meddelandet förmedlade tråkiga saker så gick jag upp.

I morgon är det måndag. Och jag är inte beredd.

Nu ska jag sova så kanske det blir bra.

Inga kommentarer: