fredag 5 augusti 2011

Bra!

Jag tror att det mesta är bra! Varken mer eller mindre. Har därför inte så mycket att skriva.

Yngste sonens rum artar sig. Nu är det bara högarna med sånt som inte längre ska vara i hans rum (1928 mjukdjur, träklossar, Duplo och annat "barnsligt") som ligger på golvet mellan köket och vardagsrummet i väntan på att nåt ska hända. Sälja, ge bort till små barn man känner eller skänka till okända? Ja - det är sånt som ska övervägas. Nån gång.

Igår hade P och jag en alldeles fantastisk stund på balkongen med laxtallrik och vitt vin. Satt länge och njöt av det som kanske är de sista varma kvällstimmarna. Snart blir det kallare och mörkare, så det gäller att passa på.

Mellansonen passerar hemmet för dusch efter slit på arbetet innan han drar vidare till olika evenemang. Mycket festande, tror jag. Hoppas att han har det roligt och inte blir alkis.

Uppsalasonen träffar jag i hissen på jobbet eller i tunnelbanan på väg till arbetet. Han jobbar och jobbar och däremellan ägnar han sig väl kanske åt kärlekens snirkliga vägar. Han mår bra, tror jag. Han delar inte så vidare värst mycket med mig. Det är inget anklagande i det, mer konstaterande. C'est la vie. Men jag saknar pratstunder med honom som är längre än en middag.

I eftermiddag åker P och yngste sonen till Linköpingstrakten och förbarmar sig över 7- och 8-åringarna där. Ser till att de får möta ett Stockholmslag i fotbollsturneringen. De ska bo i nån scoutstuga. Har köpt luftmadrasser och barnsovsäck och nån sorts sovtäcke. Hoppas att de kommer att sova gott. Och att jag kan sova utan att darra av skräck utan P i sängen. Jag får väl ha det tänt i hallen. Så inte trollen kommer (P tror att jag är rädd för troll. Troll??? De finns ju inte ens.)

Jag undrar om man ska vara orolig för det här med börsfall och skit. Det känns så enormt avlägset men jag antar att det påverkar mig, familjen och samhället i stort på nåt sätt. Det här är den typen av information som jag bäst tillgodogör mig genom förklarande samtal med P eller Uppsalasonen. Ska försöka förstå. Agera? Förstå först.

På jobbet är det lugnt. Åker på långluncher. Pampas Marina i onsdags och Bockholmen igår. Väldigt trevligt. Vi är få på jobbet så alla följer med. Man lär känna varandra bättre. Bra på alla vis!

Ska bli klar med inboxskörden idag är tanken. Sen går jag hem. Hoppas på bio med mellansonen, som sagt. The Trip verkar okej. Men han kanske har nåt annat på lut.

Bra. Varken mer eller mindre.

Inga kommentarer: