tisdag 23 augusti 2011

Snitsigt

Rubriken har absolut ingenting med texten att göra. Tror jag. Tycker bara att snitsigt är ett ord som kanske borde användas oftare. Eller begravas?

Idag åt jag lunch med pluggkompisen som jag tyckte så mycket om. Som jag bodde hos när jag flyttade ifrån före detta maken. Sen blev det som jag tror att det ofta blir i den där typen av situation - för nära. Hon visste för mycket om hela mitt liv och jag behövde börja om från början. Vi umgicks mer igen när vi fick barn i samma veva. Hennes son fyller åtta idag.

Trevlig lunch. Vi skrattade mycket och pratade om det mesta utom jobb. Så bra!

När jag väntade på henne i jobbreceptionen så kom en gammal klasskompis in genom snurrdörren. Vi gick i fyran till nian tillsammans. Jag känner henne "igen" genom Facebook. Och - jag drömde om henne i natt. Vi skulle ha party ihop. Fast på ett sånt där sått som man hade i sexan. Nu ska vi i alla fall äta lunch nån dag eftersom hon faktiskt arbetar 200 meter från mig ...

I morgon ska jag äta med glada arbetskamraten på lunchen och med Lilla A (är det okej att du heter så? Jag tänker Långa farbrorn och så. Kan ju inte precis kalla dig Raw?) och jag ska ses till middag. Ska bli så trevligt.

Dessutom har jag talat med min farbrors fru och vi ska också ses snart.

Sånt här gillar jag! Att vara social, social, social. Hämta in. Prata nytt. Lära.

Men oj. Nu ska jag nog läsa en av skräptidningarna jag köpte tidigare på hemvägen. Jobbade sent och det var väldigt bra. Fick mycket gjort.

Ja. Det var en bra dag. Jag har ett bra liv. Särskilt livet med familj och vänner. Tack för det!

Inga kommentarer: