onsdag 30 juni 2010

Bra saker

Nu ska jag försöka fokusera på de bra sakerna idag. Inte de dåliga. Inte att jag hade ett extremt behov av att inte åka hem direkt efter jobbet. Jag såg champagne på NK som ett möjligt alternativ, men inte ensam. Dessvärre är alla så tråkigt upptagna att man spyr.

Vill inte tänka på mellansonen i Borlänge som visar sig ha kompisar som stannar på lugna campingen dit de som bor på vilda campingen inte har tillträde. Så mitt lilla barn sitter där på vilda campingen utan "kompisarna". Hade han inte funnit andra vänner på vilda campingen så hade jag genast åkt dit, slagit upp mitt tält bredvid hans och tagit fram gitarren och sjungit når snyggt för honom :) Fast det vore kanske synd att konkurrera med de riktiga artisterna som bestiger scenen idag ...

Jag ska inte heller nämna den sorgliga, sorgliga begravningen för 21-åringen som ramlade ner från ett tak. Det är hemskt hemskt.

Så - det var de dåliga sakerna ...

Dagens bra!

- Glassen i solen med äldste sonen på jobbet.
- Har gjort klart alla de viktigaste sakerna på jobbet innan semestern. Wonderbaum! Nu kan jag ägna resten av tiden till att rensa mail om jag vill. Misstänker att det kommer dyka upp saker för andra dock. Alla loosers som inte är beredda att ta semester än. Och det påverkar mig. Men jag grejar allt med glans! Såklart!
- Har shoppat istället för att umgås med de upptagna vännerna. En hallonröd blus, ett hallonrött linne och ett brunt linne - mission completed. Tre nagellack för sommartårna, glittrigt mörkrött, ett orangemetallic och ett vagt rosaglittrande. En hårmousse som luktar gott (på rea. ++) Och - Scissor Sisters nya skiva. Säger man skiva? Cd (-skiva? Ja. Visst säger man så? OMG I'm oooold). nåja. Bra!
- Jag är nyklippt! Håro del fluffo!
- Åt extremgod sushi. I Vreten. Best ever! Hard to believe, men så är det!
- Pratade med glada arbetskamraten och blev glaaad!
- Kom hem med ingredienser till goda pastan som P lagade. Hurra! Och vin!
- Har ringt till huset i Småland, pratat med farbrodern och meddelat att vi kommer på lördag. Ja. Då börjar semestern. det är BRABRABRA!
- Tittar med ett halvt öga men hela hörseln på "So you think you can dance". Grinade igår. Idag har tävlingen börjat, så nu behöver jag inte bli rörd av allas extremglädje/sorg.
- Har känt lukten av röd ros utanför jobbet. Härligt!
- Försöker hjälpa yngste sonen att bli kvitt sin spindelskräck.

- Räddade tillsammans med en kollega en fjäril på jobbet.


- Har varit på extrajobbet och läst in. Åk snart buss i Karlstad så vet du vad jag gjort idag.
- Har en massa böcker att läsa på semestern.
- Har en härlig familj och bor i en väldigt, väldigt bra lägenhet på ett väldigt, väldigt bra ställe.

Hey!

... vad man gör det till.

Inga kommentarer: