söndag 20 juni 2010

Festligt värre

Kusinen gifte sig igår. I en äppellund. Och solen sken och alla var glada. En rund man i nordafrikansk topp vigde dem. En man som såg ut som Shaggy i Scooby Doo spelade elorgel och en gänglig, mycket nervös flick-kvinna sjöng med darrig stämma.

Sen var det bubbel och snittar och mingel.

Mycket trevligt att träffa kusinerna. Alla var där. Utom min bror som inte var bjuden och en annan av kusinerna som kanske inte heller var bjuden. Nåja.

Jag har även en syssling som jag alltid har haft ett gott öga till. Hon är i mina söners ålder och vi kommer riktigt bra överens. Vi säger ofta att vi ska ses, men åren går. Så träffas vi när det är släktkalas.

Senare på kvällen, efter god middag (buffé med grillat), kom klezmerbandet Folk i byn. Det var skojigt. Fast då tog P och jag en promenad och kollade omgivningarna. Det var liksom lite Kristiania över det hela. Fast på svenska. Ett gäng antroposofer som har stället. Vildvuxet men vackert.





Nu ska jag träffa tyska väninnan på stan. Sen är det Hammarbystöttande för hela slanten!

Inga kommentarer: