söndag 27 juni 2010

Argt

Jag är skitirriterad. Vet inte varför. Kanske har det att göra med att mellansonen ska åka på festivalläger i tält och att han just åkte till sin pappa. Och att den äldste sonen försvann på annat i samma veva.

Eller att P sov till klockan hundra och sen säger "Jag tänkte att vi kanske skulle städa idag". JAG VET. Jag hade också tänkt att vi skulle städa. Men gå härifrån. NU! Jag vill städa själv. Jag kan inte ha en som detaljputsar men struntar i högarna och gamla ärvda saker som har stått i sovrummet sen hans mormor dog. Varför de har stått där? För att P trodde att jag skulle gilla det lilla kakfatet i teak och jätteklämman i plast med torkade, ingjutna blommor och när jag nu inte var så förtjust i de sakerna så att jag vill använda dem på en gång, så står de kvar därinne. För att han skulle ställa dem nånstans finns liksom inte på världskartan. Det är ju mina saker nu. På samma sätt hänger mina kläder kvar på torksträcket medan hans är bortplockade. SUCK.

Bakluckeloppis nästa.

Nu skickar jag ut yngste sonen + hans pappa så att jag kan få städa i lugn och ro. Väck! Dra! Stick!

BLÄ!

Inga kommentarer: