måndag 7 juni 2010

Vissa fortsätter, andra inte.

I morgon tar min äldste som studenten. Jag är så glad för hans skull. Väldigt glad. Nu börjar nåt annat.

Har ägnat dagen åt förberedelser. Har handlat med sonens far. ICA och Systemet.

Lökpajerna är gjorda. Det dubbelmarinerade köttet ligger i sitt första bad. Melonsalladen ska jag göra i morgon precis som tzatzikin och nåt annat (kom på nu. Jag ska ju baka bröd i morgon bitti). Blir hämtad på förmiddagen av gamle maken - ska ta hand om det sista med sallad och paprikor och ... en massa annat. Duka? Vad vet jag?

Särskilt paprikorna oroar mig. Inte. Men det verkade som värsta projektet. I själva verket ska de bara skäras upp :)

Vi hoppas på vackert väder.

Har fått dåligt besked om den unge mannen som ramlade ner från byggnadsställningen. Död. Och, som sagt, grönt och sol och värme kommer en lång tid framöver enbart förknippas med skit för hans närmaste. Det är inte bra.

Jag önskar mina barn all lycka i all tid och evighet. Vill att vi alla som finns kvar kan ta vara på all tid. Varje sekund.

Inga kommentarer: