lördag 12 juni 2010

Nya läppar

Har en kollega som har bytt ut sin gamla överläpp mot nåt nytt. Fylligare. Gräsligare. För visst är det så att ens ansikte modelleras efter personlighet och fysikaliska förutsättningar - inte enligt Restylans (eller vad hon nu har kört in i fejset).

Jag har ingenting, absolut ingenting, att säga om vad folk gör åt sina komplex. Men att skylla på tandlossning när man fyller läppen är liksom lite patetiskt. "Min överläpp vecklar sig inåt så därför sa min tandläkare att jag skulle prova att fylla läppen så att den putar utåt istället för inåt". HAHAHA! Hon sa så. På fullaste allvar. Jag skrattar ihjäl mig. Vi skrattar ihjäl oss. En annan, manlig yngre kollega sa "Det ser så konstigt ut. Hon är ju så gammal." Hö-hö-hö.

Allvarligt - jag har inte tänkt på om, eller att, hon har en tunn läpp förrän nu.

Inga kommentarer: