lördag 9 maj 2009

Släktx2

På förmiddagen var vi på Polishögskolans dag. Min syster går ju där och det är ju roligt att se vad hon gör. Nu har vi sett henne i uniform. Och åkt polisbil och tittat på polisbåt och helikopter. Det var mest kallt. Yngste sonen var sur hela tiden. Jag tror att han var hungrig. Och att han frös.

På eftermiddagen åkte vi, tillsammans med pappa och hans särbo, och firade min faster som fyller 60 just idag. Det var trevligt. Vi drack fördrinksbubblet i trädgården där solen sken. Så sjöng vi en rolig sång påhittad för dagens stora händelse. Sen åt vi knytkalasmaten. Jag älskar den där fläskfilén med olivolja och rosmarin och citronzest. Om jag bara fick äta en enda rätt i resten av mitt liv skulle jag mycket väl kunna välja den!

Har pratat med mer eller mindre avlägsna släktingar också. Det är roligt att de finns!

Inga kommentarer: