tisdag 12 maj 2009

Dextrosol

Idag när vi åkte bil en stund på väg till nåt, från nåt så hittade jag tuggummin i min djupa, djupa väska. Tyvärr var det en sort som sonen inte gillar så jag rotade lite till och - den som söker finner. I detta fall var det en lite gammal halv dextrosolbit, den gick ner. Sen sa han, sonen, "Jag blev som lite uppvaknande när jag åt sockerbiten. Det var en bra sockerbit!" Tyvärr var klockan 20.30 när han åt den och nu ligger han inne med P och kollar euroblabla (eller euronanana) och pratar i ett.

Han har redan kommenterat roligt. "Ja, Malena är ju från Göteborg långt där nere eller uppe i Sverige" och på frågan om hur han visste det svarade han "Gabriel på andra avdelningen vet det. Han har ganska bra koll på sånt." Gabriel är också fem år ...

Sen sa han att man liksom kan höra att det är turkisk musik och att det är som grekisk musik. Och det stämmer ju.

Inga kommentarer: