torsdag 14 maj 2009

Om att läsa

Vad är bra läsning? Är det det som ger dig lust att läsa mer eller är det det som ger dig bra tid så länge det varar? Eller det som ger dig nåt - för livet?

Just nu läser jag en bok som får mig att hurra när tunnelbanan kommer om mer än 5 minuter. Den har korta kapitel. Den är spännande. Det är inte världens bästa bok och det är inte första gången jag vill läsa, läsa, läsa men jag är uppslukad och tänker hela tiden på nästa lästillfälle. Jag läser "Änglar och demoner".

Snart är den slut. Då är det dags för nästa bok!

Var dessutom på Bok-Skotten idag. Köpte "Äntligen icke-rökare" till en närstående person (det borde funka för snusning också, tänkte jag), en Bamsebok med stavningsgrejer (som jag hade själv som barn. Eller - var det kanske klockboken jag hade?) och en present till en 6-årings kalas - Kluriga ritboken. Bra!

Inga kommentarer: