tisdag 5 maj 2009

Hemmavid

Hämtade sonen samtidigt som grannen hämtade sin son. De ville leka så nu är jag ensam hemma. Lyssnar på Paulineskivan som jag köpte för några dagar sen. Läser texterna (eller "the lyrics" som vi säger ...)

Det regnar och jag har varit trött hela dagen även om jag verkligen uppskattar regn.

Tycker däremot att det skulle vara bättre om ungarna ovanpå kunde dunsa lite mindre. Eller åtminstone i takt. Jag undrar om de sätter på sig sina italienska träskor när de kommer hem. (De är från Italien). Eller om nån av de vuxna tjänar extrapengar på att ha nån sorts kurs dygnet runt. Namnet på den kursen skulle kunna vara "Rumba för enbenta", "Make your neighbour insane", "Varför köpa trumma när man kan trumma direkt på golvet" och "Varför trumma i takt". Den mest troliga kursen de håller är dock "Uppfostran" och den går ut på att man ger sina barn mat i spridda skurar. I alla bemärkelser. Man kastar nämligen ut maten - ett spaghettistrå, en ärta och så vidare i taget - runt om i lägenheten. De hungriga barnen får springa runt och fånga maten som hungriga djur. Det kan bli kladdigt med lasagnen och vitello tonnaton , men det skiter väl de som bor där i. De hyr ju ändå bara lägenheten i andra hand.


Inga kommentarer: