måndag 25 maj 2009

3

Jag fördriver tid. Ibland undrar jag om det är det jag ska göra tills jag går i pension och kan göra det jag egentligen vill. Vad nu det är.

Idag har jag fördrivit tid med följande spännande sak - gick upp i ottan för att besöka gynekologen med världens mesta efternamn. Hittade knappt dit och ringde i vredesmod maken för att få hjälp. Det fick jag.

Att besöka gynekologen är inget man längtar efter. Jag har undvikit det i många år. Därför blev jag väldigt glad av att hon var snäll, förstående och vänlig. Aldrig trodde jag att jag skulle bli SÅ glad för att någon sa att jag har fina äggstockar. Fina äggstockar? Jaja. Jag blev glad! Livmodern ser också bra ut, fick jag veta. Eftersom jag inte kommer ihåg när nån senast tog cellprov så gjorde hon det också. Knips, knips. (Nu känner jag mig lite blek och illamående, men jag fortsätter ...) Det kändes inte. Inte alls. Det enda som kändes var när jag slappnade av.

Nej. Nu tror jag bestämt det räcker. Vi kan prata om nåt annat.

Blommor!

Alldeles snart är det dags för syrénen på balkongen att blomma. Jag hoppas att den gör ett ryck och blommar på torsdag.

I morgon ska jag åka extra tidigt till arbetet. Vi ska ha morgonmöte. Den tiden vill jag fördriva som fan.

Inga kommentarer: