fredag 8 maj 2009

Leverantörer

För en tid sen hade jag att göra med en leverantör - vi kan kalla dem Klåparna - av ett sorts bygge på jobbet. Företaget gick i konkurs innan allt blev klart. Nu har jag tagit kontakt med några som ska avsluta jobbet och vi hade ett möte idag.

När jag visade dem det som den gamla leverantören har gjort så såg jag att de tittade på varandra och himlade med ögonen. Det var plågsamt att vara beställaren för mig. Jag gjorde en riktigt dålig bedömning när vi anlitade den första leverantören. Det är ju bara det att som beställare förmodar man att leverantören 1) ska göra det man ber dem om 2) ska göra sitt bästa

Tyvärr hade det här företaget jag anlitade ägare som inte ville annat än att tjäna pengar. På sina kunders bekostnad. I alla bemärkelser. De sket fullkomligt i om det utlovade resultatet efter beställning var bra eller inte. Så nu står vi här och måste göra om saker som vi redan har betalat för. Och vem tror på mig när jag berättar om allt som hände under arbetet med Klåparna?

Jag undrar när jag ska börja lita på intuitionen fullt ut. Jag är ju nämligen jävligt snabb med att känna bra/dåligt. Så fort jag känner dåligt så måste jag, från och med NU, lita på det jag känner och övertyga andra om att det är rätt. Är det nåt jag har så är det intuition. Tyvärr. För ibland är det jobbigt att bara känna, utan "bevis".

Jaja. Nu är det helg och jag ska inte tänka på arbete. Så!

Inga kommentarer: