lördag 16 maj 2009

Dreams

Vaknade helgtillåtet sent idag. Så skönt. Jag har varit trött i flera dagar.

Minns flera av drömmarna jag hade. Jag tror att det funkar så här för mig - den tid jag sover utöver den vanliga nattiden är så lätt (eller nåt) att det är då jag har de drömmar jag minns när jag vaknar.

Nattens drömmar:
1)Jag petade örat med en tops och det mesta av bomullen fastnade inne i örat. Fick inte ut det.

2) Tyfoner i USA. Jag var på nån sorts fest i ett 70-talshus med en massa ungdomar och vi stod på en brunbetsad stor balkong och tittade på tyfoner som for över det platta landskapet. Himlen var väldigt snyggt dramatisk. Vi skulle i alla fall evakueras ner i nåt utrymme under marken och jag var orolig för att vi inte skulle få med oss vatten eller nåt annat att dricka eftersom man inte visste hur länge vis skulle behöva vara där nere ... Tyvärr kunde jag inte fotografera nåt eftersom jag fick upp kameran för sent varje gång det kändes som ett bra läge. Den enda bild jag fick till var när vi såg en flicka genom ett fönster som lekte med tyfonen - hon liksom lyftes upp av vinden och åkte upp och ner i luftröret. Hon hade mörkröda kläder och armar och ben utspända. Bilden blev bra - tyvärr kan jag inte visa den ...

3)Petade örat som var alldeles skrovligt och konstigt på insidan. Det visade sig vara en mycket kompakt bomullstuss som nu var beredd att plockas ut ur hörselgången.

4)Var på Bajens träningspass på Söderstadion. Skrev direktrapporter från datorn. Vägen till träningen gick över stock och sten. Vi hakade omkring i ett landskap som mer såg ut som en sydamerikansk djungel än trakterna kring Gullmarsplan. Yngste sonen var måttligt intresserad av träningen medan P också hade nåt uppdrag som skribent, men han hade glömt sin dator i bilen vi åkt dit med. Jag var mest fascinerad över att de hade ett litetvattendrickarfontänshandfat precis vid fotbollsplanen som jag aldrig hade sett på nån match.

När jag vaknade undrade jag om topsdrömmen var på riktigt, men jag tror inte det. Önskade även att P och sonen skulle vara på den där träningen (som faktiskt ägde rum idag), men det var de inte. Tyfonerna kan jag inte riktigt förstå.

Inga kommentarer: