söndag 10 maj 2009

Släktforskning

Under den senaste tiden har det visat sig att flera människor i min omgivning har börjat intressera sig för släktforskning, det finns till och med de som ska åka över stock och sten till log and stone för att få träffa människor som nånstans i periferin kan kallas släkt.

Jag har tre mil att åka till min mamma, jag har 20 minuters promenad till min pappa. Hur ofta ses vi? Sällan. Varför är det så? Vet inte. Misstänker att vi tar varandra för givet. Som förälder vill man kanske inte tränga sig på och som barn vill man eventuellt klara sig själv (utom när man behöver barnvakt).

Hur som helst känner jag att det finns en massa saker jag inte vet om nära släktingar som är både äldre och yngre än jag. Tror helt enkelt att jag ska börja gräva där jag står. Typ.

Inga kommentarer: