söndag 24 maj 2009

4

Jag har drömt så jättekonstiga saker på senaste tiden. En dröm handlade om en högst ordinär, svensk präst vars fru hade drabbats av ebola.

En annan natt drömde jag att min mamma, styvpappa, bror och alla systrarna (alla utan respektive) var i Vietnam och picknickade i en park. Det var i närheten av en flygplats och vi såg planen lyfta. Plötsligt var det två plan som lyfte i princip samtidigt och det större, som var lite efter det första, lyckades inte få upp farten tillräckligt snabbt. Det började vobbla, flög in över stan, gjorde en loop och kraschade. Telefonledningar tog eld och hus totalförstördes. Stenar och möbler flög mot oss. Jag vaknade. Dagen efter såg äldste sonen och jag den där ganska kassa filmen Knowing och där kraschade också plan. Usch, usch.

Inga kommentarer: