torsdag 21 maj 2009

7 - III

Vaknade sent. Åt frukost. Äldste sonen hade gått till pensionären han hjälper ibland. Nu var det visst lite grönt i lilla trädgården som skulle flyttas, kastas eller ansas. P och yngste sonen satt vid datorn respektive TVn. Så när jag hade ätit frukosten och läst gårdagens DN, skickat SMS om en grillning i morgon, ringt mamma och sen kollat hur äldste sonens resterande dag såg ut så hade jag absolut ingenting att göra. La mig på sängen och stirrade. Somnade. Vaknade av att det ringde på mobilen. Äldste sonen. Vi bestämde att vi skulle ses på Medis.

Promenerade genom stan och åt glass i Gamla Stan. Sen köpte vi biobiljetter. Åt middag i Kungshallen och sen såg vi filmen Knowing. Med Nicholas Cage. Den är typ religiös. UFOn och grejer. Åkte hem. Här satt P och yngste sonen vid TVn respektive datorn. Och hade inte spelat in "Hjälp jag är med i en japansk TV-show" som jag hade sett fram emot att titta på. La mig på sängen och stirrade.

Hjälp!

Inga kommentarer: