söndag 3 maj 2009

Just nu

Har läst om filmen "Downloading Nancy" av Johan Rench a.k.a. Stakka Bo. Jag tror inte jag ska se den. I alla fall inte på bio. Den har fått dåliga recensioner. Men jag hörde om den nånstans och det fick mig intresserad.

Lyssnar på Pauline också. På Spotify. Gillar henne som sjutton! Ska nog köpa skivan (varför ska jag det när jag kan lyssna gratis? Vet inte. Jag vill äga skivan, antar jag. Kolla texterna - om de finns. Nu mer brukar ju artisterna lägga texterna på hemsidan istället.) Tycker bäst om låten "Give me Call". Om du ska lyssna - kolla inte på YouTube, det enda som finns där är riktigt dålig reklam för henne. De ser ut som städerskorna i skolan gjorde. Grå, grå. Utom Pauline som är snygg i sig. Men kläderna ... Vad hände?

Nu ska jag väl snart gå ut på balkongen och titta på pionen mår bra. Små, små (men inte grå, grå) gröna syrénblomskott visar sig. Åh, vad jag längtar till de slår ut. Kanske när amerikasonen kommer hem? Inte lång tid kvar nu. Jag längtar så!

Måste köpa nytt SL-kort idag också. Så slipper jag det i morgon bitti.

Jag kan inte skriva utan att titta på tangenterna. Om jag gör det blir det så här:
Ha det så skömy ogaj. I mpsjpm ör dey må,haf.

(Ha det så skönt idag. I morgon är det måndag.)

Inga kommentarer: