torsdag 1 januari 2009

Mat och dryck - i tio timmar ...

Vaknade halv tolv i dag och kände mig faktiskt okej. Jag menar - börjar man kvällen med en Bacardi Limón-äggdrink så vet man ju aldrig riktigt hur det ska sluta.

Vi hade en väldigt trevlig kväll där i hembyn. Jag tycker mycket om den där mamman jag har och styvpappan är inte så dum han heller! Jag är otroligt glad att de finns! 

Vi åt och drack i makligt tempo och allt var väldigt gott och väldigt lagom mycket. Spelade spel också - Med andra ord, heter det. Skojigt. Yngste sonen fick det i 5-årspresent av sin mormor. Jag kan säga så här - om fem år kommer han nog uppskatta det :) Men han skötte tidtagningen galant redan nu!

Raketerna var härliga även om det gick lite fort och andra hade mer. Gladdes åt att stora sonen som var på Slottsbacken skrålade att där var det fint.

Mellansonen har under december haft ett litet projekt - han har tagit bilder på sig själv varje morgon när han är som nyvaknast. Väldigt, väldigt humoristiskt. Han är underbar!

2008 slutade på det bästa av sätt och 2009 började väldigt bra. Tog en lång promenad efter frukosten. Tände ett ljus för mormor i lilla minneslunden och tog samtidigt ett fotografi.


Inga kommentarer: