onsdag 28 januari 2009

Oman

Igår såg jag framför mig hur vi skulle fira P's 40-årsdag på en färja korsandes Bottenhavet. Det kändes inte så kul.

Idag vet jag bättre! Det hav vi kommer blicka ut över är nämligen betydligt varmare - Indiska oceanen!!! Vi ska åka till Oman.

Oman? 

Ja! Det gränsar mot Saudi Arabien, Förenade Arabemiraten och Jemen. Och havet. 

Har suttit och sökt information hela kvällen. Jag måste ha nåt över axlar och knän när vi går utanför hotellområdet. Antar att det är bra om jag har nåt på mig där emellan också ...

Vi ska bo på femstjärnigt hotell. Å andra sidan tror jag att de flesta hotell ha ungefär 5 stjärnor. Det finns mycket olja ... Tyvärr brukar ju länder med mycket olja innebära nada alkohol eftersom de är muslimer och så är det även här. En flaska vin kostar som det gör på restaurang här hemma. Jag tror dock att vi överlever :) (Eftersom man kan ta med sig en liter sprit/vuxen in i landet. HAHAHA! Kan se oss kravla på terrassen med en flaska Kosken i näven. Not.)

Det ska bli SÅ spännande. Har sett att kvinnorna har kläder som liknar de indiska. Hoppas, hoppas att det är bra tyger (=inte syntet). Jag har köpt så mycket fint i Indien och tänk om jag kan utöka garderoben nu? Önskar, önskar! Indien ligger liksom tvärsöver vattnet, så chansen finns ju.

Kokosnötter och gröna bananer. Nyfångad fisk. Vi ska åka till Oma-an. Vi ska åka till Oma-an!!! Nej, jag menar inte att retas. Följ med!

Köpte till nåt sorts halvpensionspaket. Frukost och fem middagar ingår. Det blir nog bra. En riktig sol- och badsemester. 

Måste lägga undan bra böcker. Och se om vi har solskyddskrämer hemma. Om en månad åker vi!

Vi ska åka till Oman!


Inga kommentarer: