söndag 4 januari 2009

Amputation?

I morse vaknade jag av en ryggvärk utan dess like. Eller - det har väl liksom eskalerat, kan man säga. Från höger sida om ryggraden upp i nacken. Kan inte sova nu. Tror visserligen att jag somnade en stund, men vaknade när jag rörde mig. 

Nu sitter jag här med en värmd vetesäck och hoppas på bättre tider. Har övervägt värktablett eller att stjälpa i mig en massa vin. Men ontet försvinner ju bara tillfälligt av det. Massage har jag fått. Kanske funkar det med värme följt av massage?

Jotack - jag är fixerad vid smärtan. Och förstår att folk blir galna av att ha ständig värk. Jag hoppas att det här är tillfälligt.

Nåja - inget ont som inte har nåt gott med sig - jag har tänkt ut vad vi ska äta på måndag när det kommer hit folk på middag.

Inga kommentarer: