måndag 12 januari 2009

Garnspelet

Just nu ser min lilla garnfigur ut som en señorita med kimono och lejonsvans, glada ögon och svarta glasögon samt gloria. Hon är så fin. Och så duktig på att hoppa över eldar och hänga i snurrande hjul och krossa poängbollar på konstiga ställen. Ibland hänger hon sig fast i medspelaren och då blir vi förvirrade.

Ps lilla gubbe har för tillfället skägg, sari och turban. Jag vet inte om det kan vara skägget som gör det, men hans kompis överlever oftare än min. Den hoppar liksom längre och ramlar sällanere ner i farliga gropar.

Vi är inte tokiga. Vi spelar bara det som jag hela tiden vill kalla My Little Pony, men som heter LittleBigPlanet och som måste vara ett av de bästa TV-spelen ever!

Nu ska jag sova och drömma om poängbollar hela natten, precis som jag gjorde i natt. Och natten innan den. Hey - karriärcoach - jag skulle vilja jaga poängbollar for a living. Hur?

Inga kommentarer: