onsdag 31 december 2008

Nyårsafton

Medan min make, iklädd nån sorts mexikansk utstyrsel och skägg/mustasch i samma stil och vår son, som har på sig hjälm över sin färggladda (som han envisas att säga) kropp springer omkring i märkliga landskap och jagar kor (?) - vi talar LittleBigPlanet, don't worry ... - så planerar jag och mamma de sista detaljerna inför kvällens träff.

Vi börjar med champagne och små snittar. Därefter blir det sniglar som följs av räkor (tack för tipset, Kungsholmsbo!), lökpaj och sallad. Efterrätt har vi nog glömt bort, men om jag känner min mor rätt så finns det nog nåt att svepa ihop. Jag oroar mig inte särskilt, om man säger så. Tror vi blir mätta hur som helst.

Köpte raketer igår också. Jag var ute efter ett paket med olika färger på raketerna och hittade till sist rätt. Det heter "Himmlaspelet" med just den stavningen. Hade jag sett det från början hade jag eventuellt valt ett annat paket. Bara för att jag är snobbig :)

Nu visade det sig att just det här paketet ingick i nåt sorts erbjudande där en bomblåda följde med. HAHAHA! Mamma som sa "Inte så mycket fyrverkerier va?". Jaja. Jag hoppas att vi kan stå på baksidan av huset. Inte brinner väl skogen upp? Vi bestämde oss för att strunta i skumpa på tolvslaget. Nästa år ska bli bra ändå!

Så -

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: