lördag 10 januari 2009

Kul tur

Skolsonen gick sent och kom hem tidigt. Det visade sig att det inte var några lektioner för honom. Han kunde vara hemma med yngste sonen under seneftermiddagen och detta gav mig möjlighet att i sista stund se Leander, Isaac och Sigrid på Liljevalchs.

Jag vet inte vad som händer med mig ibland, men när jag gick omkring där - bland alla färger och motiv och lösryckta bitar ur folks liv - så blev jag väldigt berörd. Tacksam och glad. Fast gråtmild.

Kanske var det blandningen av friheten och att jag kände mig så nöjd med att faktiskt komma iväg och göra en sån sak som jag uppskattar; att se konst på egen hand. Ingen att ta hänsyn till. Jag kunde gå i den takt (snabbt) jag ville och njuta av konstnärernas färgglada verk utan kommentarer. Jag gillar det!

Inga kommentarer: