söndag 18 januari 2009

Rörlig text?

Minsta gemensamma nämnare för böcker och amaryllisar är att bokstäver och blomflugor kan förväxlas. Åtminstone i ett hem där amaryllisarna är många vilket innebär ett fasligt fladder av små svarta vingar. Avskyvärt, om du frågar mig. Det bästa är att de är så ofiffiga att de gärna sitter kvar utan att märka när tummen är på väg ner mot dem. HA!

Nu har vi haft de där flugorna så länge här hemma (jag misstänker att det beror på den oregelbundna vattning som amaryllisarna gillar) att jag flera gånger har sett flugor dansa i boken jag läser. Kollar en extra gång, men ingen fluga. Det står "121" eller "den". Helt stilla. Märkligt.

Nu väntar vi bara på att de två sista knopparna slår ut, sen åker de ut. Eller ställs i källaren eller vad man nu ska göra. Nästa år har jag glömt flugorna. Jag tycker fortfarande om amaryllisar. Väldigt mycket. Och det är fantastiskt att de har blommat så länge!

Inga kommentarer: