lördag 10 januari 2009

Den förstfödde och jag

Idag har jag umgåtts med den äldre sonen hela dagen. Först var vi på 18-årsbrunch. Föräldrarna fick stanna kvar på "kalaset" :) Det var trevligt! Bacon och äggröra är gott. Trevligt också att prata med 18-åringen och familjen som bor så långt borta (eller? Är det VI som bor långt bort kanske???)

Sen promenerade vi iväg, jag och sonen, till city för att gå på bio. Hade gott om tid på oss så vi tog en sväng på Hötorget. Det var readags där så jag köpte en stor bukett höga blommar för en femtiolapp. I love blomsterrea! 

Ja - sen var det filmtajm. "Burn After Reading". Otroligt skojig! Rekommenderas varmt. Snart slutar den säkert visas, så passa på medan tid är.

På vägen hem ringde en kompis till sonen, så han rusade iväg till andra aktiviteter. Jag åkte hem till P och yngste sonen som har kastat granen, spelat TV-spel och varit ute och spelat fotboll samt köpt lördagsgodis medan vi satt i biomörkret.

Tog några månfoton på vägen hem (den är visst större än den brukar. Ja - alltså närmare.)


Månen vid Katarinahissen

Samma måne nån annanstans

Den här tog jag igår ...

En bra lördag. Kanske har den bara börjat :)

Inga kommentarer: