fredag 2 januari 2009

Sådärja!

Fantastiskt irriterad.

Ett glas vin utspillt. Popcornskål drogs så nära glaset att det ramlade i backen och allt vin levererades till både lilla bordets fuktsuktande sida och fina soffan. Glaset skickas till återvinning och ses snart i en glasflaska nära dig.

Dessutom får jag i det närmaste alltid ta det som blir över - om ingen annan vill titta på TV - läs spela PS3 -  så får jag välja kanal och sticka i fåtöljen (kors i taket) Om ingen annan tar datorn får jag den.

Nu kommer P bli vansinnigt förgrymmad (kanske växer huggtänder och arga ögonbryn ut då?) om han läser detta eftersom han tycker att jag alltid får som jag vill - han inser inte att det bara beror på att jag tillfälligt håller käften eller befinner mig längst bort i hemmet när detta sker.

Har försökt råda bot på detta elände genom att bjuda bort oss på fika och hem papps med särbo på middag på söndag. 

Jag måste bryta skärmtristessen! I alla fall när den inte är totalt gemensam. Behöver jag förklara vidare - jag menar att det är roligare att göra saker tillsammans istället för att sitta framför skärmar ensam eller bara tillsammans med en person om man är tre hemma.

Ja - jag har det TRÅKIGT!

1 kommentar:

Fred Nyman sa...

Kan du inte lägga upp en bild på hur ni har möblerat?