torsdag 22 januari 2009

I brist på bok ...

Skulle ge brorsan en bok i födelsedagspresent. "Dokument Stockholm". Det verkar som de flesta inte bara har hört talas om detta praktverk, utan även införskaffat ett exemplar. Nu är upplagan slut, även på förlaget. Och jag som hade trissat upp lillebror genom att bjuda in mig för att kunna överlämna gåvan och det hela slutade med att jag skulle få middag också (lämnade övriga familjen hemma ...) Genant att komma utan present. Vad göra?

Jag måste förvirra honom! Så jag köpte helt enkelt ett kort med en falukorv, i form av en falukorv, där jag skrev -

Till: "Korvmannen"
Från: Los Korvos
(Sen texten som slingrade sig längs korvkortets baksida 
Han tänkte "En korv?". 
Ja, men det är inte vilken korv som helst. Det är en presentkortskorv. En födelsedagskorv. Helt enkelt en ofalukorv. Du ska få boken "Dokument Stockholm" av din söta mamma och snälla storasyster. Skälet till att du får ett presentkort är att bokfan är slutsåld. Nu skålar vi! (Här fick han flaska vin tryckt i näven)


Tricket lyckades. Han blev förvirrad! Och glad för att han ska få boken! Sen åt vi lasagne och drack vin och det var väldigt trevligt!

Inga kommentarer: