måndag 31 maj 2010

Trevligare än jag trodde. Och annat.

Gårdagens besök hos svärmödrarna var mycket trevligare än jag kunde föreställa mig att det skulle bli. Bara en elakhet som jag parerade med elegans. Jag kastade snyggt tillbaka den. Snyggt.

Bestämde också att sonen ska åka dit några dagar innan midsommar och sova två nätter. Hurra! det var ju inte igår han gjorde det. Om man säger så ...

Middagen hos pappa (fast hos särbon) var också sjusärdeles trevlig. Mellansonen hängde på medan den äldste inte gjorde det.

Jag är glad och tacksam för alla släktingar och vänner. Glad och tacksam.

Fick veta att kollegans brorson har blivit bortkopplad från alla maskiner nu. Han har haft flera kraftiga hjärnblödningar och nu finns inte längre något hopp om uppvaknande. Men ... han andas själv. Nu fraktas han till Stockholm och här ska han nu andas tills han dör. Det är hemskt. Hemskt, hemskt. Det enda han kan är att andas.

Jag är glad och tacksam för alla släktingar och vänner. Glad och tacksam.

I morgon åker jag till Paris. Det ska vara molnigt. Det gör ingenting.

Jag är glad och tacksam.

Inga kommentarer: