tisdag 4 maj 2010

Stil

Jag varvar Sommar och På minuten med Stil. Har idag lyssnat på ett program om Catherine Deneuve (och fjärilar och Yves Saint Laurent. Mr Saint Laurent.)


Jag tycker bättre om när Suzanne Ljung programleder än när flickan Birde som inte kan säga "r" ibland leder. För det kräver en del av lyssnaren att få ihop hennes fonematiska regler, alltså när hon kan säga "r" och inte. För mig är det godtyckligt och obegripligt. Stackarn.

Hur som helst - när man har lyssnat ett tag börjar man fatta att hennes oförmåga att prata konsekvent är ... konsekvent och då inser man hur trevligt programmet i själva verket är. Nu måste jag väl kanske lyssna på en massa Birde-program så att jag övar mig i tolerans och att fokusera på vad som sägs, inte hur.

Dessutom måste jag se Deneuve-filmer.

Nu? Nej. Sen.

Inga kommentarer: