fredag 28 maj 2010

Att läsa?

Varför?

Varför läser jag inte?

Varför spelar jag idiotspel på iPoden? Varför?

Å andra sidan lyssnar jag på nedladdat också. I morse när jag promenerade till Kungsträdgårdens tunnelbanestation lyssnade jag på Stil som denna gång handlade om Gucci. Tom Ford har haft med modehuset att göra så en del av programmet handlade om honom. Han regisserade ju filmen "A Single Man" som var så bra. Han verkar konstig. Tom Ford. Fast filmen var ju bra. Och aldrig har man sett kärlek så tydligt. Som äldste sonen sa "Varför ser man aldrig heterosexuell kärlek på det sättet?" Och man kan ju undra. Kanske är det så att heterosexuellt alltid är "röra, röra" och här var det inte så. Mer vardag utan att röra och man fattade ändå.

Jag vet inte.

Är det kanske så att jag gillar att lyssna på radio så mycket OCH att spela idiotspel att jag väljer det framför bok.

Ibland märker jag att tankarna far iväg även när jag lyssnar på radio, dock. Så kan det vara. Jag tänker bäst på morgnarna. Särskilt i duschen.

I morgon tänker jag på min lilla mor som ska ha efterlängtad tillställning på tåg i Norrland. Sanningen att säga så tänker jag på henne redan nu.

Så längtar jag efter mormor. Kan man säga så? Jag saknar henne väldigt. Väldigt.

...

Och nu - en bok.

1 kommentar:

Anonym sa...

Angry birds är inget idiotspel!